Är jag misstänksam i onödan?

Trots att jag vill tro gott om människor (läs:män) så är jag alltid på min vakt. Inte bara pga egna och andras dåliga erfarenheter, utan även tyvärr alla skriverier i tidningarna. VART TOG DEN GODA MANLIGA FÖREBILDEN VÄGEN?
Ex, killen jag skall på dejt med i morgon, googlade på hans telefonnummer och GUESS WHAT!
Det står att han delar fast telefon med ej kvinna. Så hur skall jag hantera detta då? ? ?

Ikväll var jag och Cilla på krogen. Knökfullt i baren, det kommer in ett gäng på 8 karlar i typ40-års åldern som ställer sig brevid oss. Vi börjar surra med dem- och de börjar "surra" kring oss, om ni förstår.
Jag tänker så här när jag ser dem: " de är säkert gifta allihopa och är ute killgänget, kanske har de varit på porrklubb och hälften av dem skulle inte banga för ett vänsterprassel/ligg med annan än frugan"
Cilla tänker däremot så här: "stackarna, flera verkar vara singlar, men de är både korta, och lite fula, men verkar snälla".

Så ni hör hur min hjärna är inställda. Män är djur typ. Hur fan kunde jag bli så här misstänksam?

Och när det gäller min dejt- hur skall jag tänka/göra kring att han delar fast felefon med en tjej?  
* Ignorera?
* det är säkert hans gamla flickvän, hon har flyttat?
* han är inneboende hos en gammal tant?
* han är traktens Casanova och passar på att dejta andra när han flickvän är bortrest över helgen?
* Jag ringer honom och säger att jag googlat hans nummer och frågar rätt ut varför han delar telefon med en kvinna och om det är hans flickvän/fru/sambo och att han i så fall kan glömma vår dejt, ja glömma mig överhuvudtaget?

HUR skulle ni ha gjort?

Eva


Kommentarer
Postat av: sanna

tack desamma för en bra blogg:)

2008-05-31 @ 21:33:29
URL: http://sannassanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0