7 fel min dejt Lars gjorde ikväll

Besviken igen. Dejt med snygg, trevlig, skild, 2-barns far. Vi hade pratat lite i telefon innan och så.
Men jag avbröt festen och skickade tillbaka honom därför att:

1. Han ändrade daten från klockan 17.00 till  klockan 15.00 dagen innan. Jag sade Ok, trots att det inte passade mig med, för inte ville jag ju att han skulle behöva vänta på stan på mig, stackarn!
2. 15.45 får jag ett SMS där han meddelar att jobbet drar ut på tiden. Han träffades således kl 18.00 istället för klockan 15.00. Då hade jag varit färdigsminkad sedan klockan halv 3. Kul! Not.
3. Vi skall äta middag, jag måste välja restaurang, för han har ingen plan.
4. Han låter mig fråga om bord, hälla upp vatten till oss, tillkalla kyparen osv.
5. Han äter upp allt bröd, och all potatis utan att fråga mig om jag ville ha mer.
6. När det är dags att beställa dessert, uttrycker han att han hellre vill ta notan och gå till sportbar för att se slutspelet i Hockey... (jag visste redan om att han ville se matchen, vi hade pratat om att gå till sportbar tidigare).
Så jag får ingen efterrätt (trots att jag sagt tidigare när han frågade om förrätt att jag hellre tar efterrrätt), och måste stressdricka upp mitt vin, för nu är det bråttom till Hockey.
7. Jag får betala min egen nota. (jag frågar artigt om vi skall dela notan och istället för att säga- jag tar den, säger denna välutbildade, högavlönade man ja till mina pengar).

När vi går från restaurangen känner jag mig så besviken! Middagen och samtalet var trevlig men han är 4 timmar sen till dejten och låter mig vänta, jag får betala själv för besväret, han äter upp min mat utan att be om lov, han tycker det är så viktigt att se slutspelet i Hockey att jag, när jag precis skall beställa efterätt, tvingas slänga i mig mitt vin och avbeställa efterätten så vi hinner i tid till slutspelet på nån djävla sunkig sportbar!

Så jag DUMPAR HONOM!
Jag vill inte se Hockey utan vill gå hem. Han säger: Ja. det var synd vi kanske kan göra en kompromiss... Nej säger jag, du kommer bara tänka på Hockey hela tiden. "Jag vill gärna träffa dig igen, vi kan väl ses snart igen, det här var verkligen trevlig" säger han.

NOT:

Aldrig mer. 
Din självupptagne karl. 
 
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0