Varför är så många 30+ tjejer singlar?

Jag har flera supervackra, begåvade 35+ tjejkompisar som är singlar och inget hellre vill än att träffa mannen i sitt liv och bilda familj. Vad fan är problemet?

De är:
-dokumenterat attraktiva/vackra
-välutbildade/smarta
-kreativa
-kommer från ordnade förhållande
-trevliga, glada och sociala
-har god fysisk och psykisk hälsa
-flitigt uppvaktade av män
- kloka och förståndiga och allmänt gulliga och omtänktsamma

Både Sarah  (37) och Jenny (snart 38) var lite deppiga och frågade mig i veckan; vad är det för fel, det var inte så här det skulle bli, varför har jag varit singel i flera år, alla runt omkring mig träffar någon till slut och hur länge törs jag vänta med att skaffa barn?

Jag  (34, snart 35, också singel sen ett par år) sade: jag vet inte varför vissa är singlar till de närmar sig 40- medan andra träffar rätt i 25-års åldern. Jag har INGET svar alls.

För om jag ser på mina barndomstjejkompisar, gulliga tjejer, men jag är både snyggare, varit mer populär bland killar, och intressantare än dem tillsammans! Så hur fan kan jag bli utan???
Och supervackra Sarah och söta kvinnliga Jenny med långa vackra håret och benen. HUR FAN KAN NÅGON HA MISSAT DEM?

Så: vad beror det på att vissa är singel så länge, trots att det inte finns någon fel på dem, medan andra träffar en ny samma dag de blir singel?

Eller är det detta med att man så gärna vill skaffa barn som spökar?
Enligt Lina (kära Lina vart har du dina intressanta inlägg, vet att det pågår jättemycket intressant i ditt liv- skriv nu!) som är 40+ , som är skild och har redan skaffat de barn hon skall ha säger till mig:
Eva, det är skillnad på oss två, du behöver träffa en man som du skall leva med och bli far till dina barn, jag vill träffa någon att älska, gärna särbo, så vi har helt andra krav. Den jag träffar kanske jag aldrig skulle vilja ha barn med, men som är en underbar partner till mig!

Ja, jag går och lägger mig ikväll utan svar.
Fast på Lördag skall jag på dejt. Bjuden på middag av han som raggade upp mig på jobbet. Återkommer om detta.
Eva


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du, det är verkligen frågan. Varför? Hör gärna av dig om du hittar svaret!

2008-05-31 @ 00:37:47
URL: http://wits.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0