Skall mannen betala på första daten?

Ja, det ska han! Skulle jag ha sagt normalt sett.
Men det beror på.

När jag INTE vill att män skall betala på en date:
- om jag känner mig ointresserad av att träffas igen.
- om jag tror att han har dålig ekonomi (tycker synd om honom).
- om jag känner att jag aldrig kommer vilja ha sex med honom.

När jag VILL att mannen skall betala på en date:
- en chans för honom att visa sin uppskattning över mitt sällskap!
- en chans för honom att visa att han anstränger sig, han gör sig omaket att göra beställning, plocka fram plånbok, kommunicera med personal, osv. Under tiden kan jag stå och njuta över att bli omhändertagen, tycka han är stark och manlig, och stå och fundera över hur jag bäst skall visa min uppskattning över hans ansträngningar.

Jag tycker att det handlar om uppfostran. En man som inte betalar på första daten signalerar till mig att han: vill ha en mamma/kvinna som tar hand om honom, han har ett mkt starkt känslomässigt behov (är needy) och att han är slö, egoistisk och slapp i sängen ha ha!

Det handlar knappast om pengarna. Jag kan betala själv om så behövs.
Utan det handlar om GESTEN.
Det är trevligt helt enkelt.
Jag skulle ALDRIG kunna bli kär i en man som inte betalar på första daten!
Så - nu är det sagt.

Vad tycker ni?

Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0